Recommerce – повторна торгівля, тобто повторне використання в тій самій ціні!

Зміст

Майже всі люблять купувати нові, фабрично упаковані речі, які пахнуть нещодавно завершеним виробничим процесом. На жаль, вони часто виявляються дорогими, тому в епоху зростання цін на сировинні товари все більшої популярності набуває ринок рекомерції. Хоча динамічне зростання цього сектору спостерігається вже щонайменше кілька років, сьогодні, в умовах інфляції, він набуває абсолютно нового значення. Що таке рекомерція і чи може бути вигідним відкриття бізнесу в цій сфері?

Що таке recommerce?

Рекомерція, також відома як «reverse commerce» – це діяльність з продажу вживаних товарів.

Найчастіше це стосується таких товарів, як:

  • побутова техніка,
  • одяг,
  • меблі,
  • книги,
  • платівки,
  • ігри.

Однак це не означає, що термін стосується лише цих категорій товарів. Все частіше можна побачити, що споживачі також зацікавлені в купівлі вживаних ювелірних виробів, музичних інструментів, дитячих речей та іграшок, а також колекційних предметів.

Форми реверсної комерції

Ми поділяємо ринок рекомерції на наступні 3 сегменти:

Платформи оголошень і продажів

Це портали, які дозволяють розміщувати оголошення про продаж або обмін речей. Ви можете вибрати між безкоштовними сервісами і тими, які стягують невелику суму за створення власної пропозиції. Скориставшись ними, ви можете легко і безпечно здійснити транзакцію, подарувавши непотрібним речам нове життя.

Серед популярних прикладів – Amazon, Allegro та Vinted.

Інтернет-торгівля (Trade-in & Recommerce)

Сюди відносяться компанії, які скуповують вживані товари для перепродажу. Багато з них навіть приймають пошкоджені речі і ремонтують їх перед тим, як виставити на продаж. Зазвичай це стосується одягу та електронного обладнання.

Сюди належать, зокрема, сервіси Gazelle та Momox.

Безпосередня діяльність брендів

В даний час все більше брендів займаються цією діяльністю самостійно. У цьому випадку вони зазвичай приймають вживані товари власного виробництва, щоб оновити їх і знову продати за нижчою ціною. Крім того, популярною є послуга викупу одягу Pre-owned. Натомість клієнти отримують певну суму грошей, яку можуть використати на покупки в магазині.

Особливої уваги заслуговують Apple та роздрібна платформа Zalando.

Великий бум у комерції

Ринок рекомерції останнім часом переживає справжній сплеск популярності. Цьому сприяє низка факторів. Одним з них, безумовно, є попередній локдаун, який змусив більшість з нас частіше робити покупки онлайн і дозволив побачити, скільки можна заощадити, купуючи вживані товари. Як виявилося, їхня якість часто суттєво не відрізняється від нових, а різниця в ціні може вражати.

Попит на ринок секонд-хенду також збільшився завдяки дистанційному навчанню. Цей режим змусив батьків купувати відповідну комп’ютерну техніку для своїх дітей. Нагальну потребу в деяких випадках можна було задовольнити лише за рахунок секонд-хенду.

Однак це ще не все. Цей сектор з кожним роком набуває все більшого значення, оскільки люди все більше усвідомлюють, що, дбайливо ставлячись до товарів, якими вони володіють, вони зможуть з часом перепродати їх за вигідною ціною. Крім того, варто відзначити екологічну складову, адже купівля вживаних речей допомагає зменшити кількість відходів.

Значний інтерес до рекомерції проявляють представники молодших поколінь, особливо міленіали та покоління Z.

На практиці це означає, що майбутнє цього ринку змальоване в рожевих тонах. Мало що вказує на те, що споживачі, які звикли шукати і купувати секонд-хенд, у майбутньому купуватимуть лише абсолютно нові речі.

Які переваги має маркетплейс рекомерції?

Ринок рекомерції має багато переваг. Від цього виграють як підприємці, так і клієнти. Найважливіші з них включають

  • Економія грошей – вживані речі зазвичай набагато дешевші, ніж нові, тому купівля вживаних речей допомагає заощадити трохи грошей. Більше того, це дає можливість тим, хто має обмежений бюджет, купувати розкішні бренди.
  • Захист навколишнього середовища – купівля вживаних речей, особливо одягу, надзвичайно вигідна з точки зору захисту навколишнього середовища. Це запобігає викиданню товарів у хорошому стані, що зменшує кількість відходів, які утворюються.
  • Підвищення обізнаності про покупки – динамічний розвиток роздрібної торгівлі заохочує до усвідомленого шопінгу. Як наслідок, все більше людей звертають увагу на якість товарів, які вони купують, а також на їхнє належне використання. Це робить їх придатними для перепродажу в майбутньому.
  • Запобігання накопиченню речей – продаж вживаних речей допомагає заощадити простір і уникнути зберігання непотрібних речей, які шкода викинути. Таким чином, вони отримають нове життя, не затримуючись на полицях.

Чи варто починати бізнес у сфері рекомерції?

Стрімке зростання роздрібної торгівлі та хороші перспективи на майбутнє означають, що багато компаній розширюють свою діяльність за рахунок товарів секонд-хенд. Більше того, з’являються нові бізнеси, які спеціалізуються виключно на таких товарах. Споживачі підтримують це, оскільки це дозволяє їм заощаджувати гроші і водночас дбати про навколишнє середовище.

Розпочавши рекомерційний бізнес у вашій компанії, ви можете створити позитивний імідж бренду і довести, що однією з його цінностей є турбота про навколишнє середовище.

З часом ви неодмінно помітите, як це впливає на його продуктивність. Більше того, такі заходи допомагають залучити нових клієнтів та оптимізувати витрати і доходи. Зрештою, один раз вироблений, але проданий двічі продукт – це можливість для отримання прибутку.

Звичайно, виходу на ринок рекомерції має передувати створення відповідної стратегії, аналіз конкуренції та перевірка реальних потреб споживачів. Тим не менш, варто розглянути це рішення, оскільки воно може виявитися неочікуваним, але дуже ефективним драйвером для вашого бізнесу – особливо, якщо ви вже торгуєте.

Підсумок

  • Рекомерція – це діяльність з продажу товарів, що були у вжитку. Цей ринок останніми роками набуває все більшої популярності.
  • До реверс-комерції належать не лише сайти оголошень і спеціальні торгові платформи, а й онлайн-комерція та діяльність відомих брендів, таких як Apple чи Zalando.
  • Найбільший бум у рекомерції призвів до локдауну, оскільки споживачі, змушені робити покупки онлайн, побачили переваги купівлі вживаних товарів.
  • Секонд-хенди особливо популярні серед молодого покоління інтернет-користувачів (особливо активні міленіали та покоління Z).
  • Початок бізнесу в сфері рекомерції – це чудовий спосіб побудувати позитивний імідж і збільшити дохід компанії.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

12.12.2024 SEO
11.12.2024 Маркетинг
10.12.2024 SEO
09.12.2024 SEO
06.12.2024 SEO
05.12.2024 Маркетинг
04.12.2024 Маркетинг
03.12.2024 Маркетинг
02.12.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу