Прихована реклама – що це таке і чи можна її використовувати?
Інтернет-реклама постійно набирає обертів. Важко уявити функціонування будь-якого бізнесу без присутності в Інтернеті. Можливості для презентації своїх послуг і товарів великі, і ними, безсумнівно, варто скористатися. Одним із способів реклами в інтернеті є криптовалюта, але чи можна її використовувати?
Криптореклама – що це таке?
Криптореклама – це медіа-повідомлення, яке має на перший погляд нейтральний тон, але насправді є замаскованою рекламою.
Така діяльність має на меті заохотити до купівлі певного товару чи послуги, але не в прямий спосіб.
Існує кілька законодавчих актів, що регулюють питання прихованої реклами, які можуть відрізнятися в різних країнах, але висловлюють схожі занепокоєння.
Форми прихованої реклами
Прихована реклама може мати різні форми, зокрема:
- вербальну – коли розповідають про товар або послугу;
- візуальну – коли демонструється товар, а також наслідки його використання або користування певною послугою;
- утилітарну – коли декларується використання продукту чи послуги.
Простіше кажучи, прихована реклама – це реклама, яку можна зустріти на телебаченні, на шпальтах газет та в Інтернеті. На жаль, нерідко такий вид просування викликає сумніви і, більше того, іноді вважається неетичним. Це пов’язано з тим, що він дуже часто вводить аудиторію в оману і містить елементи маніпуляції або навіть брехні чи напівправди.
Чому прихована реклама набула такої популярності? Це результат підвищення обізнаності рекламодавців. Оскільки споживачі легко розпізнають рекламу і, до того ж, зазвичай досить скептично ставляться до такого контенту, компанії вирішують використовувати нечесну гру. Прихована реклама має на меті приспати думку глядачів, щоб вони швидше прийняли рішення про покупку.
Kiedy kryptoreklama jest nieetyczna?
Не важко помітити, що прихована реклама іноді може бути неетичною. Як ми вже згадували, вона полягає насамперед у використанні напівправди або брехні.
На жаль, багато компаній вводять в оману своїх клієнтів щодо цін, а також якості своїх товарів чи послуг. Однією з неетичних форм просування є реклама того, чим людина не користувалася або з чим вона не знайома. Така практика раніше широко використовувалася інтернет-розробниками. Прикладів використання маніпуляцій також можна навести безліч. Найпоширенішим є просування товарів з високою ціною, які в інших інтернет-магазинах коштують значно дешевше. У випадку з крипторекламою також часто використовується брехня, наприклад, про якість пропонованих товарів або послуг.
Як бачите, хоча криптореклама може мати різні форми, в основному вона неетична. На щастя, нечесні рекламодавці все частіше стикаються з наслідками своїх дій.
Однією з груп, пов’язаних з такого роду діями, є творці веб-контенту – спокусившись на легкий і швидкий заробіток, вони дуже часто порушують правила.
Прихована реклама та інфлюенсери
Важливо розуміти, що більшість веб-розробників і власників бізнесу заробляють на життя переважно за рахунок реклами.
Найважливіше, щоб особа, яка рекламує відповідні товари чи послуги, повідомила своїм підписникам, що вона має справу з певною формою просування. Незалежно від того, чи це спонсорське відео, опубліковане на YouTube, пост у соціальних мережах або стаття, інформація про те, що це рекламний контент, повинна бути чіткою. Це дозволяє рекламодавцю мати чисте сумління. Будь-який пост, що містить рекламу, за яку інфлюенсер отримав фінансову вигоду, повинен мати відповідне маркування. У цьому випадку ми вже не маємо справу з прихованим рекламним повідомленням, тому в принципі важко назвати таку форму просування прихованою рекламою.
Як бачимо, межа між рекламою і прихованою рекламою тонка. Наважуватися на неетичний продакт-плейсмент, безумовно, не варто, оскільки в такому випадку можна дуже швидко втратити репутацію і довіру клієнтів до своєї компанії.
Чи є продакт-плейсмент прихованою рекламою?
Цікавою темою є також продакт-плейсмент, який дуже часто використовується у фільмах, телевізійних програмах та музичних кліпах, хоча вже деякий час він також з’являється у сфері маркетингу впливу. У чому він полягає? Визнані онлайн-творці публікують фото або відео, на яких зображені продукти, про які йде мова. Така рекламна практика є законною, але цей тип контенту повинен бути позначений як реклама. Якщо повідомлення зовні нейтральне, а творець хоче його просунути, то це буде порушенням.
Як маркувати рекламний контент?
Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів видав рекомендації щодо маркування рекламного контенту для інфлюенсерів у соціальних мережах.
Документ містить визначення, правові норми та приклади маркування реклами на різних типах онлайн-платформ. Будь-який матеріал, що містить комерційне повідомлення, за яке автор онлайн-матеріалу отримав матеріальну вигоду, має бути чітко позначений як рекламний матеріал і вказувати на бренд, що просувається.
Підсумок
- Прихована реклама – це повідомлення, яке має на перший погляд нейтральний тон, але насправді є замаскованою рекламою.
- Прихована реклама може бути вербальною, візуальною та утилітарною.
- Така реклама може бути неетичною, тому її слід уникати.
- Будь-який матеріал, що містить комерційне повідомлення, має бути позначений як рекламний і вказувати на бренд, що просувається.
- Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів видало рекомендації щодо маркування рекламного контенту для інфлюенсерів у соціальних мережах.
Залишити відповідь