PR-агенція – чим вона займається?
Імідж компанії та комунікація з клієнтами є надзвичайно важливими питаннями, які часто визначають успіх бізнесу. Хоча донедавна єдиним каналом комунікації між компанією та рештою світу був прямий контакт, інформація в пресі, на радіо чи телебаченні, сьогодні існує набагато більше можливостей, тому підтримка агентства зі зв’язків з громадськістю може виявитися дуже важливою. Чим займається PR-агенція і чи варто звертатися до таких послуг?
Агенція зі зв’язків з громадськістю – чим вона займається?
Агенції зі зв’язків з громадськістю займаються побудовою і створенням іміджу та комунікацією компанії з громадськістю.
Їхнє завдання – наглядати за важливою роботою зі здобуття довіри клієнтів і створення репутації бренду.
PR-діяльність передбачає створення та зміцнення правильних відносин як всередині компанії, так і за її межами. Це дуже важливий аспект побудови іміджу бренду та підтримання добрих стосунків з клієнтами, колегами та підрядниками. PR-діяльність передбачає створення тонких повідомлень, спрямованих на потрібну аудиторію.
Згідно з одним з найпопулярніших визначень Американської асоціації зі зв’язків з громадськістю – «PR – це передбачення, аналіз та інтерпретація громадської думки. Це також вивчення дій суб’єкта і реакцій, які вони викликали». Фахівці зі зв’язків з громадськістю проводять аналіз, а потім консультують бізнес щодо більш широкої комунікації та форми вжитих заходів.
Приклади завдань PR-агентства
Приклади діяльності, типової для агенції зі зв’язків з громадськістю, включають:
- допомогу у визначенні іміджевих та комунікаційних цілей,
- розробку комунікаційної стратегії компанії,
- моніторинг та аналіз поведінки споживачів,
- аудит оточення компанії,
- розробку матеріалів для роботи зі ЗМІ,
- підготовку звітів за результатами проведених досліджень та аналізу.
Послуги PR-агентства для компаній
Залежно від конкретних потреб компанії, яка звертається до агентства зі зв’язків з громадськістю, спектр послуг, які їй надаються, може бути різним. Популярною практикою є сегментування пропозиції відповідно до галузі, в якій працює клієнт. Кожен ринок має дещо відмінні характеристики, на які слід орієнтуватися при виборі PR-заходів.
Загалом, ці послуги спрямовані на комунікацію всередині компанії (наприклад, у відносинах «компанія-працівник» або між колегами) та комунікацію назовні (з клієнтами, потенційними клієнтами, засобами масової інформації або підрядниками).
Зовнішня діяльність PR-агентств
Зовнішня діяльність включає в себе допомогу в побудові та створенні іміджу бренду, а також збільшення продажів, налагодження цінних відносин з підрядниками.
Це діяльність, спрямована на покращення ринкових позицій компанії та охоплення ширшої аудиторії.
Агенція зі зв’язків з громадськістю досягає своїх цілей за допомогою таких інструментів, як:
- media relations, тобто створення та підтримка позитивних відносин із засобами масової інформації шляхом організації прес-конференцій, публікації прес-релізів, надання інтерв’ю;
- influencer marketing – рекламує співпрацю з творцями веб-контенту;
- expert positioning – так зване “експертне позиціонування”, тобто позиціонування компанії як експерта в певній галузі, що формує довіру до бренду;
- employer branding – брендинг роботодавця;
- crisis management, тобто антикризовий менеджмент, який включає в себе план дій у кризовій ситуації, власне управління кризою та коригувальні дії.
Внутрішня діяльність PR-агентств
Хоча може здатися, що створення іміджу або формування правильних відносин з клієнтами має вирішальне значення для зростання компанії, внутрішня діяльність також буде не менш важливою.
Правильні стосунки між працівниками та керівництвом є дуже важливими – інакше компанія буде наражатися на негативні наслідки, такі як відсутність довіри до роботодавця або погана робоча атмосфера.
Основне завдання PR-агенції – підтримувати розробку та реалізацію відповідних стратегій для покращення та підтримання добрих внутрішніх відносин. Колегіальна робоча атмосфера, гарне ставлення до співробітників та їхнє визнання є важливими для того, щоб компанія могла розвиватися з довіреними, лояльними людьми.
Серед інструментів, що використовуються для внутрішньої PR-діяльності, є:
- зустрічі зі співробітниками – особистий контакт неймовірно важливий. Це спосіб донести ключову інформацію, а також побудувати стосунки та обговорити окремі дії та рішення компанії;
- корпоративні заходи – як тімбілдингові заходи за межами офісу, де співробітники можуть ближче познайомитися один з одним, створюючи таким чином гармонійну, лояльну команду. Такі зустрічі позитивно впливають на якість та швидкість комунікації всередині компанії;
- розсилки для співробітників – це найшвидший спосіб зв’язатися з працівниками, завдяки чому важлива інформація може бути швидко передана всередині компанії;
- брендинг роботодавця, тобто створення робочого місця, яке є дружнім, підтримує та цінує своїх працівників. Це включає взаємну повагу, можливості для розвитку, сприятливі умови праці та пільги, такі як навчання та курси.
Переваги роботи з агентством зі зв’язків з громадськістю
Комплексність допомоги, яку можуть надати агентства, є причиною того, що послуги, які вони пропонують, продовжують зростати в популярності.
Серед ключових переваг роботи з PR-агенцією можна виділити наступні:
- побудова позитивних відносин з клієнтами, інвесторами, співробітниками;
- покращення комунікації всередині компанії;
- створення бажаного іміджу компанії в ЗМІ;
- допомога в кризових ситуаціях;
- опосередковане збільшення продажів і прибутку.
Звичайно, для того, щоб скористатися позитивними наслідками співпраці, необхідно правильно обрати послугу. Саме тому найкраще порівняти окремі пропозиції, почитати відгуки про обрану PR-агенцію або скористатися рекомендаціями підрядників чи знайомих. Правильно інтегрована PR-діяльність, безсумнівно, стане хорошою підтримкою для розвитку вашого бізнесу, тому варто замислитися над цим.
Підсумок
- Агенція зі зв’язків з громадськістю – це компанія, діяльність якої зосереджена на комплексній підтримці комунікаційних процесів компаній.
- У найзагальніших рисах сфера діяльності PR-агентства включає реалізацію завдань, безпосередньо пов’язаних з процесами створення іміджу та побудови взаємовідносин.
- Завдяки можливості індивідуального підходу, послуги, що надаються агентствами зі зв’язків з громадськістю, адресовані компаніям різного розміру, на кожному етапі розвитку.
Залишити відповідь