Нетворкінг – як будувати ділові відносини?
Нетворкінг – це відносини з потенційними діловими партнерами, засновані на знайомстві з людьми в галузі та за її межами. Це корисно, коли ви хочете знайти ділового партнера природним шляхом. Нижче ми розповімо, як можна побудувати мережу контактів у реальному та віртуальному світі та яких помилок не варто допускати.
Що таке нетворкінг?
Нетворкінг – це створення мереж, які допомагають налагоджувати ділові стосунки.
Згідно з Вікіпедією, це “процес обміну інформацією, ресурсами, взаємною підтримкою та можливостями, що здійснюється через корисну мережу взаємних контактів у бізнесі”. З цього визначення ми розуміємо, що нетворкінг – це процес. Як такий, нетворкінг триває роками, і багато хто… ніколи не звикає до нього.
Спочатку нетворкінг вважався змаганням за популярність або чимось на кшталт “від дверей до дверей”. Сьогодні дехто підводить під це поняття MLM. На щастя, все більше і більше людей доходять до суті того, чим насправді є і має бути нетворкінг.
Нетворкінг відбувається протягом усього життя. Не має значення, в якій галузі ви працюєте, чи ви людина, яка працює у великому супермаркеті, чи студент. Ваші шкільні друзі, сім’я та друзі сім’ї – це ваша перша мережа контактів. До них додаються люди, за якими ви стежите в соціальних мережах. Це найприродніша мережа контактів у світі. Як тільки у вас з’являється продукт або послуга, вам потрібно розширювати свою мережу контактів з людьми, які також займаються бізнесом.
Це велика помилка – перетворювати свої особисті акаунти в соціальних мережах на дошку оголошень. Варто повідомити знайомим, що ви починаєте свій бізнес. Варто зазначити, що ви потребуєте підтримки і шукаєте людей, які також зацікавлені в цій темі. Однак не варто обмежуватися лише публікацією бізнес-контенту в особистому акаунті. Для такої діяльності варто створити сайт або окремі профілі в соціальних мережах.
Після того, як найближчі люди дізнаються, чим ви займаєтеся, потрібно починати охоплювати ширші кола.
Як ви будуєте власний нетворкінг?
Після першого кроку з родичами та друзями настав час для другого – галузевих зустрічей в реальності та віртуально.
Нетворкінг можна порівняти з киданням каменя у воду. Спочатку з’являється маленька хвиля, потім поширюється більша.
Ви знаєте свою галузь, ви знаєте про конкуренцію, тепер з’ясуйте, де відбуватимуться виставки або інші галузеві заходи в цьому районі, і просто йдіть туди. Якщо вам потрібно купити квиток, знайдіть кошти для цього. Важливо відвідувати ті заходи, де є люди, які займаються схожими з вами справами. Не забудьте створити візитівки, зробіть так, щоб вас запам’ятали. Розмовляйте, розповідайте про те, що ви робите, і слухайте, що роблять інші.
У віртуальному світі це трохи простіше. Відстань в Інтернеті скоротилася. Все, що нам потрібно зробити, це відправити повідомлення тому, хто робить те ж саме, що і ми. Однак тут є скелет, який слід враховувати. А саме, нетворкінг не повинен бути настирливою рекламою чи піар-акцією. Як ми вже згадували на початку, нетворкінг – це процес. Варто спочатку поспостерігати за тим, що роблять люди в індустрії. Активно коментуйте їхню діяльність. Намагайтеся співвідносити свої бізнес-кроки з тим, що вони роблять. З часом розвинуться відносини, які дозволять вам обмінюватися коментарями або ділитися своїми продуктами/послугами.
Найважливіше – це спочатку налагодити взаєморозуміння, перш ніж переходити до бажання співпрацювати та вести бізнес.
Люди рекомендують іншим бізнес, яким керують люди з їхнього кола спілкування. Те, що хтось робить щось відмінне від вас, не позбавляє вас права на ділові стосунки з ним. Зовсім навпаки – ви можете доповнювати один одного. Панто-пошта також працює в Інтернеті. Тож варто подумати, чого не вистачає деяким компаніям. Яку прогалину ви можете заповнити з ними своїми діями? Попросіть людей згадати, що саме за вашою рекомендацією вони користуються тим чи іншим продуктом.
Контрольний список місць/заходів для нетворкінгу
Під час нетворкінгу важливо пам’ятати, що:
- індустріальні зустрічі (весільні / сільськогосподарські ярмарки і т.д.);
- виставки, на яких виступають люди з галузі;
- місця в різних містах, де можна зустріти людей, з якими ви хочете познайомитися і з якими хотіли б вести бізнес у майбутньому;
- запрошення людей до спільних ініціатив, створення онлайн та офлайн подій;
- участь в онлайн-групах та форумах;
- брати участь в онлайн-подіях;
- коментування та спостереження за тим, що відбувається у конкурентів тощо;
- рекомендувати інших людей та їхні бізнеси;
- створення облікових записів на порталах, пов’язаних з роботою/бізнесом, наприклад, LinkedIn.
Демонстрація свого бізнесу, навичок, продуктів призводить до створення інтересу. У свою чергу, зацікавленість призводить до знайомства з новими людьми, компаніями, клієнтами. У процесі нетворкінгу зав’язуються дружні стосунки, які можуть призвести, а можуть і не призвести до того, що ви знайдете бізнес-партнера.
Networking – чому воно того варте?
Люди, які думають, що можуть самотужки підкорити світ бізнесу, помиляються. Бізнес також базується на зв’язках.
Добре знати своїх конкурентів, але не менш важливо знати умови, на яких ви можете працювати з іншими. Коли ви знаєте людей, які роблять те, що додатково потрібно вашому клієнту, ви рекомендуєте людей зі своєї мережі.
Нетворкінг – це коли ви показуєтесь конкретним людям. Взаємодіяти з ними через соціальні мережі або в повсякденному житті. У кав’ярні ви можете поспілкуватися з бариста, який в майбутньому може дозволити вам розмістити фотографію в кав’ярні. Мова не йде про суто бізнесовий підхід. Нетворкінг – це про розмову, про те, щоб показати, чим ти займаєшся, і зробити це так, щоб люди захотіли розповісти про це далі.
Підсумок
- Нетворкінг – це тривалий процес. Нетворкінг вимагає терпіння.
- Нетворкінг здебільшого відбувається онлайн, але особистий контакт також має велике значення.
- Варто працювати з компаніями, які доповнюють дефіцит нашої пропозиції. Також важливо шукати компанії, чиї прогалини ми можемо заповнити своєю діяльністю.
Залишити відповідь