Що таке маркетинговий аудит і з чого він складається?

Зміст

У маркетингу немає місця для спонтанності, і запорукою успіху є правильне планування кампанії. На жаль, багато підприємців забувають про це і, як наслідок, не можуть ефективно боротися зі своїми конкурентами. Однак завжди можна провести маркетинговий аудит, щоб оцінити минулу діяльність, виявити проблеми та підготуватися до нової кампанії.

Що таке маркетинговий аудит?

Маркетинговий аудит – це глибокий аналіз ситуації в компанії та попередньої рекламної діяльності.

Він дозволяє оцінити ефективність проведених стратегій, виявити проблеми, які завадили їх реалізації, і знайти шляхи їх усунення. Завдяки аудиту ви зможете вдосконалити свою маркетингову діяльність таким чином, що залучення лідів, збільшення продажів або формування позитивного корпоративного іміджу в майбутньому буде набагато ефективнішим.

Кому варто його замовити? Маркетинговий аудит потрібен не лише тим компаніям, які не виконують свою стратегію і приймають неправильні рішення, що заважають їм розвиватися. Це також інструмент для підвищення ефективності роботи успішного бізнесу. У їхній діяльності також трапляються помилки, виявлення та виправлення яких може стати ключем до остаточного успіху на ринку.

Ключові елементи маркетингового аудиту

Маркетинговий аудит є комплексним і може проводитися на багатьох рівнях. Його детальне проведення вимагає часу та відданості справі.

Тому, хоча це, безумовно, важливо, часто компанії вирішують проаналізувати окремі напрямки діяльності, коли помічають, що якийсь із них не є ефективним.

Йдеться про проведення та звітування за результатами аналізу:

  • компанії – вам потрібно з’ясувати сильні та слабкі сторони вашої організації. Це допоможе вам зрозуміти, які сфери варто розвивати, а які потрібно покращити в першу чергу, щоб вони працювали краще і не призводили до збитків. При цьому варто звернути увагу не лише на операційну діяльність, але й на відносини з клієнтами, працівників, фінанси, ресурси, якими ви володієте, культуру бізнесу, цінності тощо;
  • оточення компанії – це дозволяє краще зрозуміти ринок, включаючи клієнтів, конкурентів або галузеві організації; при цьому варто враховувати макрофактори (тобто те, що впливає на всі компанії, наприклад, економічна ситуація, законодавство) і мікрофактори (фактори, що впливають тільки на вашу компанію і клієнтів). Важливо визначити, чи мають ці змінні негативний або позитивний вплив на компанію, і в якій мірі;
  • реалізовані маркетингові стратегії – ви можете з’ясувати, чи досягаються поставлені цілі і в якій мірі, і чому реклама, яку ви створюєте, не дозволяє вам залучити більше клієнтів і досягти кращих результатів продажів. У цьому випадку корисно перевіряти точні, вимірювані дані, бажано за певний період часу. Наприклад, якщо ваша мета – створити імідж експерта за допомогою якісного контенту в блозі компанії – перевірте, чи відображаються ваші статті в результатах пошуку, чи правильно вони оптимізовані, скільки людей відвідують ваш блог, чи збільшується або зменшується активність у певні періоди часу тощо. Таким чином, ви зможете реально оцінити та виявити сфери, які потребують змін та корекції;
  • організація та ефективність маркетингу – дозволяє перевірити ефективність роботи людей і підрозділів, відповідальних за реалізацію рекламних заходів, а також якість комунікації між ними, перевірити ефективність товарної політики, дистрибуції, цін і просування. Необхідно порівняти витрати на рекламу з отриманими завдяки їм коштами, ефективність маркетингових повідомлень, а також перевірити плани та організацію проведених заходів;
  • SWOT – це відмінний метод для підведення підсумків всього маркетингового аудиту. Він дозволяє з’ясувати сильні та слабкі сторони маркетингу вашої компанії, щоб у майбутньому вжити більш ефективних заходів. Ви також зможете побачити, які можливості та загрози несуть ваші рішення в цій сфері. Не забувайте складати його об’єктивно – він враховує не думки, а факти.

Звичайно, кожен маркетинговий аудит також включає в себе висновки, тобто пропозиції щодо конкретних рішень та інструментів, які допоможуть ефективніше просувати компанію.

Маркетинговий аудит може охоплювати й інші аспекти – наприклад, маркетингові канали та їх використання або візуальну ідентичність компанії. Чим ширше охоплює аудит, тим більша ймовірність того, що він дасть вам більше корисної інформації про вашу діяльність і майбутнє маркетингових стратегій вашої організації.

Часто маркетинговий аудит доручають стороннім компаніям, де фахівці можуть неупереджено поглянути на ситуацію, в якій опинилася ваша організація. У підсумку вони надають комплексний звіт, сповнений аналізу.

Ви також можете провести аудит самостійно. Однак, ви повинні знати, що це складна робота, і тому варто знати, на що слід звернути увагу.

Регулярність і планомірність – основа успішного аудиту

Щоб маркетинговий аудит приносив вам користь, його слід проводити регулярно. Чим частіше ви користуєтеся підтримкою фахівців, тим більше шансів досягти поставлених цілей і мінімізувати проблеми. Замовляйте його не лише у випадку маркетингових невдач, але й тоді, коли бачите можливості для кращого використання потенціалу – наприклад, певного каналу комунікації з клієнтами або інструменту просування.

З іншого боку, в довгостроковій перспективі плануйте заздалегідь, ставте реалістичні цілі та наймайте кваліфікований персонал. Без цього неможливо успішно конкурувати за місце лідера на ринку.

Ви можете самостійно досліджувати ефективність своєї маркетингової діяльності, наприклад, за допомогою безкоштовних аналітичних інструментів, таких як Google Analytics. Вони не вимагають спеціальних знань і дадуть вам багато цінної інформації про поведінку користувачів вашого сайту, конверсії та продажі. Завдяки аналітичним інструментам ви краще пізнаєте своїх потенційних клієнтів, що дозволить вам більш ефективно реалізовувати свої маркетингові стратегії.

Підсумок

  • Маркетинговий аудит – це аналіз діяльності вашої компанії, який дозволяє отримати знання про проблеми та методи їх усунення.
  • За допомогою аудиту ви можете підвищити ефективність своєї маркетингової діяльності, а отже, збільшити конверсію та продажі.
  • Маркетинговий аудит – це аналіз багатьох елементів, включаючи стратегію, маркетингові системи та організацію, і навіть навколишнє середовище компанії.
  • Дуже важливим елементом аудиту є SWOT-аналіз, який визначає сильні та слабкі сторони компанії (в контексті маркетингової діяльності).
  • Якщо ви хочете, щоб маркетинговий аудит приніс вам велику користь, проводьте його регулярно і доручайте його проведення досвідченим фахівцям.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

12.12.2024 SEO
11.12.2024 Маркетинг
10.12.2024 SEO
09.12.2024 SEO
06.12.2024 SEO
05.12.2024 Маркетинг
04.12.2024 Маркетинг
03.12.2024 Маркетинг
02.12.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу