Канібалізація ключових слів – що це таке і які вона має наслідки?
Позиціонування сайтів у пошуковій видачі Google – це складний процес, який вимагає великої точності та уваги. Часто невеликі деталі можуть зробити різницю між потраплянням сайту в ТОП10 і тим, що опуститься набагато нижче. Серед іншого, слід уникати ризику “канібалізації” ключових слів в межах одного сайту. Дізнайтеся, що це таке і як від нього захиститися.
Що таке канібалізація ключових слів?
Явище канібалізації ключових слів виникає, коли дві або більше підсторінки на сайті оптимізуються під одні й ті ж фрази.
Контент на підсторінках не обов’язково повинен бути ідентичним, як у випадку з дублікатами (копіюванням, дублюванням контенту на сторінці), але тематично схожим і насиченим однаковими фразами. Це призводить до конкуренції між цими підсторінками в результатах пошуку за певними ключовими словами.
Як канібалізація фраз впливає на SEO?
Канібалізація ключових слів може сприяти інтенсивним коливанням позицій конкретних URL-адрес у пошуковій видачі, що не дозволить досягти стабільності і зберегти місце в ТОП10, ТОП5 або ТОП3 за обраними ключовими фразами. Це заважає можливості достовірно оцінити інші SEO-активності в межах сайту та їхній вплив на позиції підсторінок.
Явище канібалізації призводить до значного зниження відвідуваності інтернет-магазину або сайту. Поява двох різних підсторінок з однаковими ключовими словами в результатах пошуку призведе до того, що реципієнти перейдуть або на одну, або на іншу адресу. Це означає, що замість того, щоб накопичувати трафік на важливішій для вас підсторінці, він буде розбитий на дві або більше. Це, в свою чергу, може сильно вплинути на кількість запитів, покупок або інших бажаних відповідей.
Існування канібалізації ключових слів у межах одного веб-домену також може призвести до вищого рейтингу підсторінки, яка є менш релевантною. Наприклад, замість підсторінки з товаром або послугою, для даної фрази буде показана стаття в блозі про послугу або інформаційна підсторінка, що не призведе до продажів.
Канібалізація ключових слів – аналіз
Щоб визначити, чи впливає ця проблема на ваш сайт, потрібен постійний моніторинг ключових фраз і аналіз відвідуваності сайту. Якщо ви помітили значні стрибки позицій підсторінок за певними фразами, у вас може виникнути підозра, що у вашому домені відбувається «канібалізація» ключових слів.
Щоб з’ясувати, чи відбувається це явище на вашому сайті, і якщо так, то де і для яких фраз, варто скористатися професійними інструментами, до яких відносяться Ahrefs і SEMSTORM.
Всі ці інструменти дозволяють відстежувати позиції підсторінок за певними ключовими фразами, дають змогу аналізувати трафік і коливання позицій у пошуковій видачі. Деякі з них також мають можливість перевіряти звіти про канібалізацію.
Як боротися з канібалізацією?
Канібалізація ключових слів може стати значною проблемою для досягнення високих позицій у результатах пошуку. Що ж робити, якщо «канібалізація» фрази вже відбулася? Ось кілька порад.
- Об’єднати кілька публікацій в одну – якщо канібалізація стосується, наприклад, підсторінок або статей, близьких за тематикою, достатньо об’єднати кілька публікацій в одну, а ті, що залишилися, перенаправити на потрібну сторінку (за допомогою перенаправлення 301).
- Використання rel cannonical – якщо з якихось причин ви не хочете видаляти публікацію, за допомогою тегів rel canonical можна показати, що важливіший контент (який повинен бути проіндексований) знаходиться за іншою адресою.
- Модифікація контенту і ключових слів – якщо ви опублікували статті зі схожою тематикою, варто розрізняти ключові слова, які в них використовуються. Наприклад, якщо у вас є 2 статті про доріжки в саду, нехай одна з них буде про те, з чого можна зробити таку доріжку, а в іншій будуть представлені ідеї лише для дешевих доріжок.
Краще запобігти виникненню помилок, ніж потім їх виправляти
Як і у випадку з будь-якою проблемою, у випадку з канібалізацією слів краще спробувати запобігти виникненню проблеми взагалі, ніж намагатися позбутися її і звести нанівець її негативні наслідки.
SEO-діяльність є трудомісткою, і зміцнення позицій сайту вимагає терпіння. Хороші позиції можна втратити дуже швидко, тому не варто ризикувати, що ваша праця буде марною. З самого початку слід звернути увагу на хороше планування і таргетування фраз.
Створення ефективної і продуманої SEO-стратегії, заснованої на багатосторонньому аналізі, є ключем до уникнення проблем з алгоритмами Google, які негативно оцінюють веб-домен.
Правильне коригування фраз і URL-адрес, а також оптимізація контенту і коду на сторінці дозволить вам запобігти будь-яким проблемам, пов’язаним не тільки з канібалізацією, але й з іншими небажаними явищами з боку Google.
Використовуючи професійні SEO-інструменти (наприклад, згадані вище), ви зможете тримати руку на пульсі і реагувати до того, як ситуація зайде надто далеко і вам доведеться шукати спосіб її виправити.
Підсумок
- Канібалізація ключових слів – це явище, яке виникає в результаті позиціонування різних сторінок одного сайту за одними і тими ж ключовими фразами.
- В результаті канібалізації ключових слів позиція сторінки в пошуковій видачі Google не є стабільною.
- Професійно підготовлений план позиціонування сайту допоможе уникнути проблеми канібалізації фраз.
- Спеціалізовані SEO-інструменти, такі як SEMSTORM або Ahrefs, дозволяють виявити явище канібалізації фраз.
Залишити відповідь