Що таке грінвошинг і що ми повинні про нього знати?

Зміст

Вже давно не секрет, що кожна компанія, пропонуючи свою продукцію потенційним клієнтам, продає разом з нею певне бачення, ідею або стиль життя, який не тільки розповідає нам трохи більше про послугу або товар, але й ефективно переконує нас купити його. У наш час, щоб розвантажити нашу планету, ми все частіше купуємо товари, які маркуються гаслами еко, біо, з меншою кількістю відходів або з нульовими відходами. На жаль, у багатьох випадках ми стаємо жертвами грінвошингу. Що таке грінвошинг і як не потрапити на еко-приманку?

Як народився грінвошинг?

Акцент на екологічно чистих продуктах, послугах та поведінці допоміг підвищити обізнаність громадськості, але, на жаль, для багатьох компаній це також стало способом швидшого та ефективнішого залучення клієнтів, хоча й не зовсім чесним. Таку практику використовували і продовжують використовувати магазини одягу та харчові бренди, а також компанії, що працюють у сфері туризму та громадського харчування.

Термін “грінвошинг” вперше офіційно з’явився у статті 1986 року, в якій американський еколог і дослідник Джей Вестервельд використав цей неологізм для опису нечесної поведінки багатьох готельних закладів.

У своєму тексті він описав ситуації, в яких гостей просили, серед іншого, рідше міняти рушники, що пояснювалося турботою про навколишнє середовище і бажанням зменшити споживання енергії та води. Як виявилося, ці обмеження не мали нічого спільного з турботою про природу, а лише про гаманці власників готелів.

Greenwashing – визначення

Слово greenwashing є специфічною трансформацією існуючого раніше виразу whitewash, що означає спотворювати дійсність, напускати на себе хмари, пускати пил в очі. Додавши до кореневого слова слово “зелений”, що означає екологію в найширшому сенсі, з’явився термін “грінвошинг”, який набирає силу і сьогодні.

Згідно з визначенням, грінвошинг – це явище, спрямоване на те, щоб змусити споживачів повірити, що продукти/послуги, про які йдеться, створені або надаються в гармонії з екологією та єдністю з природою.

Грінвошинг може стосуватися не лише окремих продуктів, але й бренду в цілому, його філософії та способу роботи.

Термін швидко прижився і поширився майже по всьому світу, як, на жаль, і явище, яке він описує.

Greenwashing – приклади застосування

Все частіше, прогулюючись магазинами, а також переглядаючи телевізійну чи інтернет-рекламу, ми натрапляємо на такі гасла, як «еко», «біо», «зелений» чи «нуль відходів». Дуже часто виявляється, що вони не мають нічого спільного з діями на користь навколишнього середовища, а є лише новим, модним способом привернути увагу покупця і переконати його купити той чи інший товар або скористатися тією чи іншою послугою.

Грінвошинг особливо помітний у косметичній індустрії. Все більше продуктів на полицях аптек заявляють, що вони виготовлені виключно з натуральних інгредієнтів, отриманих у гармонії з природою. Косметичні бренди випускають не лише окремі продукти, але й цілі лінійки, марковані як органічні та найкращий вибір для тих, хто піклується про добробут нашої планети.

На полицях багатьох продуктових магазинів ми також можемо зустріти приклади «грінвошингу». Деякі бренди-порушники у своїх еко-товарах не змінюють нічого, окрім упаковки, яка чітко і ясно говорить нам про те, що всередині знаходиться екологічно чистий продукт. Цікаво, що дуже часто ті ж самі продукти, подані на зеленому лотку, коштують на десяток відсотків дорожче, ніж їхні нібито неорганічні аналоги.

Як не попастися на еко-вудочку?

Щоб не потрапити на гачок подібних хитрощів, перед кожною покупкою бажано ретельно перевіряти склад продукту, а також чесні відгуки інших покупців про нього. Ви також можете перевірити детальну інформацію про процес виробництва товару.

Таким чином ми зможемо переконатися, що жирний напис “біо”, “еко” або “зелений” на етикетці товару дійсно стосується турботи про навколишнє середовище та сталого виробництва, або ж це просто маркетинговий хід, що вводить в оману.

Підсумок

  • Грінвошинг як офіційний термін вперше був використаний у 1986 році американським екологом Джеєм Вестервельдом (Jay Westerveld).
  • Цей маркетинговий хід має на меті представити продукт або бренд як “зелений”, що насправді не відповідає дійсності.
  • Першими на грінвошингу були викриті американські готелі, а сьогодні цей оманливий прийом продажу використовується майже в кожній галузі.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

12.12.2024 SEO
11.12.2024 Маркетинг
10.12.2024 SEO
09.12.2024 SEO
06.12.2024 SEO
05.12.2024 Маркетинг
04.12.2024 Маркетинг
03.12.2024 Маркетинг
02.12.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу