Crowdsourcing – що це таке?
Кожна компанія, незалежно від профілю діяльності, шукає ефективні та найбільш економічно вигідні рішення проблем, які виникають у процесі ведення бізнесу. Сьогодні все більше підприємців обирають краудсорсинг, який дозволяє економити час та гроші. Що таке краудсорсинг і в яких ситуаціях він може виявитися ефективним?
Що таке краудсорсинг (crowdsourcing)?
Краудсорсинг – це процес з використанням колективного інтелекту. Це своєрідна стратегія співпраці, заснована на отриманні інформації, знань, ідей від великої групи людей.
Цей термін не має українського еквіваленту або чітко сформульованого визначення, проте він не є незнайомим для більшості з нас.
Вперше термін «краудсорсинг» був використаний у 2006 році в статті «The Rise of Crowdsourcing» («Підйом краудсорсингу»). Її автором був Джефф Хоу, редактор журналу WIRED, який визначив краудсорсинг як «різноманітну підприємницьку діяльність для невизначеної, широкої групи користувачів Інтернету у формі відкритого запрошення».
Через кілька років дослідник Дарен Брабхем (Daren C. Brabham) запропонував більш сучасну версію визначення, пов’язану з розвитком технологій. За його словами, краудсорсинг – це «цифрова і розподілена модель виробництва або вирішення проблем користувачами Інтернету, які переслідують конкретні цілі організатора».
Інтернет-простір об’єднує мільйони користувачів з усього світу, які можуть надихнути підприємця на створення цікавого продукту, взяти активну участь у брендингу та вирішенні проблем компанії. Така діяльність не вимагає наявності централізованої команди, тому час реагування на проблеми, що виникають, дуже швидкий.
Краудсорсинг на прикладі
Ідея краудсорсингу чудово відображається в проектах, що реалізуються в рамках громадського бюджету.
Мешканці подають свої ідеї щодо розвитку громадських просторів, потім проводиться голосування, і найкращі проекти реалізуються. Саме вони найкраще знають, які проблеми впливають на них щодня і що потрібно змінити чи відремонтувати, тому такий вид краудсорсингу є чудовим рішенням.
Ще одним цікавим прикладом є діяльність деяких компаній, які надають своїм клієнтам можливість подавати ідеї та коментарі. На основі таких побажань і пропозицій можуть створюватися нові продукти або послуги. Розуміння потреб клієнтів у цьому випадку не вимагає особливих зусиль чи фінансових вкладень. Водночас підприємці мають змогу реалізувати на практиці цікаву ідею, яка має потенціал задовольнити очікування отримувачів їхніх послуг і принести прибуток.
Переваги та недоліки краудсорсингу
Найбільшою перевагою впровадження таких заходів є те, що ви можете отримати рішення, яке відповідає реальній потребі отримувача.
Це хороший спосіб створити індивідуальну пропозицію, а також можливість отримати цікаві, оригінальні ідеї та доречне розуміння якості окремих продуктів і послуг. Не всі про це знають, але краудсорсинг також може бути корисним для формування іміджу компанії. Клієнт, який має реальний вплив на роботу та напрямок бізнесу, відчуває себе важливим і має більше довіри до бренду. Краудсорсинг широко використовується і застосовується до різноманітних проектів.
На жаль, якщо цільова група не є належним чином профільована, краудсорсингова діяльність може мати негативний вплив на сприйняття компанії. Також існує ризик витоку інформації, яка не повинна бути доступною для сторонніх. Краудсорсингові заходи не завжди будуть сприйматися серйозно реципієнтами, але, тим не менш, їх варто розглянути, оскільки вони можуть принести багато переваг.
Види краудсорсингу
Існують різні види краудсорсингу. Звичайно, така діяльність має бути адаптована до специфічних особливостей компанії, про яку йде мова.
- Ідея – генерування ідей допоможе задовольнити потреби клієнтів. Так званий процес мозкового штурму може бути реалізований кількома способами, наприклад, за допомогою онлайн-опитування або постів у соціальних мережах.
- Співпраця – така краудсорсингова діяльність передбачає роботу із зовнішньою стороною для реалізації певного проекту. Цей тип буде добре працювати, коли проблема вимагає творчого рішення.
- Змагання – хоча краудсорсинг, заснований на відкритому змаганні, не вимагає співпраці, він покликаний заохочувати вирішення проблем. Конкуренція запрошує зовнішні сторони змагатися за можливість вирішити проблему.
Краудсорсинг пропонує безліч можливостей, пропонуючи цілий ряд видів діяльності, які можуть бути використані для досягнення цілей. Згідно зі звітом Gartner, 75% компаній будуть використовувати краудсорсинг у тому чи іншому вигляді в майбутньому, і це не дивно. Важливо розуміти, як працюють різні класифікації краудсорсингу, щоб реалізувати правильну стратегію.
Підсумок
- Краудсорсинг – це процес, який використовує мудрість і потенціал спільноти для власних цілей або на благо всього суспільства.
- Використання краудсорсингу дозволяє швидше вирішувати проблеми, обирати правильні рішення та створювати цінність.
- Краудсорсинг сприяє створенню залученої спільноти.
- Існують різні види краудсорсингу відповідно до індивідуальних потреб.
Залишити відповідь